Leveringsvoorwaarden D-Tech

Versie: december 2024

Dit zijn de Leveringsvoorwaarden van D-Tech. Op grond van deze Leveringsvoorwaarden levert D-Tech zijn Producten aan haar Klanten. Deze Leveringsvoorwaarden, samen met de Offerte van D-Tech, bepalen de voorwaarden waaronder D-Tech de Producten aan de Klant aanbiedt en levert.

  1. Begrippen
    1. “Aflevering” betekent de levering van het Product door D-Tech aan de Klant op de wijze zoals gespecificeerd in de Offerte en in overeenstemming met het leveringsmechanisme zoals gespecificeerd in deze Leveringsvoorwaarden of de Offerte.
    2. “Afleveradres” betekent het afleveradres voor de Producten zoals gespecificeerd in de Offerte.
    3. “Afleverdatum” betekent de door D-Tech gecommuniceerde datum van Levering voor de Producten zoals gespecificeerd in de Offerte.
    4. “Artikel” betekent een artikel in deze Leveringsvoorwaarden.
    5. “Bestelling” betekent een bestelling van een (of meerdere) Product(en) door Klant, overeengekomen door Partijen in een door de Klant geaccepteerde Offerte, of een overeenkomst tussen Partijen.
    6. “D-Tech” betekent D-Tech B.V., een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid, opgericht naar Nederlands recht, met haar statutaire zetel in Naarden, kantoorhoudende te Flevolaan 41-A, 1411 KC Naarden en ingeschreven in het handelsregister van de KvK onder nummer 92738958.
    7. “Garantie” betekent de garantie die D-Tech aanbiedt aan de Klant voor de Producten.
    8. “Garantieperiode” betekent de garantieperiode die D-Tech hanteert voor de Producten.
    9. “Garantieregeling” betekent de garantieregeling die als bijlage bij de Offerte is opgenomen en de Garantie en Garantieperiode voor het desbetreffende Product specificeert.
    10. “Gebrek” betekent een non-conformiteit van het Product met de Specificaties zoals gespecificeerd in de Overeenkomst en/of de vereisten van de Offerte.
    11. “Intellectuele Eigendomsrechten” betekent octrooien, handelsmerken, handelsnamen, domeinnamen, auteursrechten, rechten in en op databanken (met inbegrip van rechten om de extractie of het gebruik van informatie uit een databank te verhinderen), ontwerprechten, rechten met betrekking tot knowhow en/of handelsgeheimen, topografische rechten en alle huidige en toekomstige rechten of vormen van bescherming van een soortgelijke aard of met een gelijkwaardig of vergelijkbaar effect als een van deze die waar dan ook ter wereld kunnen bestaan, ongeacht of een van deze rechten al dan niet is geregistreerd en met inbegrip van aanvragen voor registratie van een van deze rechten, met inbegrip van (het recht op het indienen van) aanvragen voor de toekenning van een van de voorgaande begrippen.
    12. “Klant”: betekent de klant van D-Tech, die een Offerte met betrekking tot de Bestelling van de Producten heeft aanvaard.
    13. “Leveringsvoorwaarden” betekent deze leveringsvoorwaarden van D-Tech.
    14. “Offerte” betekent een door D-Tech verstrekte offerte waarin de specificaties van de Producten door D-Tech zijn opgenomen. De Offerte wordt aangevuld door de Specificaties.
    15. “Overeenkomst” betekent de overeenkomst tot Bestelling van de Producten tussen D-Tech en haar Klant bestaande uit deze Leveringsvoorwaarden, de Offerte(s), Specificaties en eventuele bijlage(n), de toepasselijke Garantieregeling en eventuele wijzigingen van de Overeenkomst van tijd tot tijd.
    16. “Overmacht” betekent omstandigheden buiten de macht van D-Tech, waarbij omstandigheden buiten de macht van D-Tech onder andere omvatten: (i) overmacht van toeleveranciers van D-Tech, (ii) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen die D-Tech in opdracht van Klant is aangegaan, (iii) gebreken aan zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden die D-Tech in opdracht van Klant gebruikt, (iv) maatregelen van overheidsinstanties, (v) stroomstoringen, (vi) storingen in het internet, datanetwerk of telecommunicatiefaciliteiten, (vii) (cyber)criminaliteit, (cyber)vandalisme, oorlog of terrorisme en (viii) algemene vervoersproblemen.
    17. “Partij” of “Partijen” betekent een partij bij de Overeenkomst, zijnde D-Tech en de Klant of D-Tech en de Klant tezamen.
    18. “Prijzen” betekent de prijzen voor de Producten zoals uiteengezet in de Offerte.
    19. “Product” betekent het door D-Tech aan de Klant te leveren product dat voldoet aan de eisen zoals uiteengezet in de Offerte en bijbehorende Specificaties.
    20. “Software” betekent de software die mogelijk, indien overeengekomen, aanwezig is in de Producten.
    21. “Specificaties” betekent de (kwaliteits)eisen, eigenschappen, certificeringen en andere specificaties van de Producten zoals vastgelegd in de Offerte en/of anderszins schriftelijk overeengekomen tussen Partijen.
    22. “Werkdag” betekent een dag die geen zaterdag, zondag of officiële feestdag in Nederland is.
    23. Andere definities – herkenbaar aan het gebruik van een hoofdletter aan het begin – kunnen ook worden uitgelegd in de tekst hieronder, of in de Offerte.
  2. Toepasselijkheid Leveringsvoorwaarden en totstandkoming Overeenkomst
    1. Wanneer de Klant de Offerte van D-Tech aanvaardt, hetzij door (schriftelijke) bevestiging van de Offerte of door Aflevering van de Producten, ontstaat een bindende Overeenkomst tussen Partijen en zijn deze Leveringsvoorwaarden van toepassing.
    2. Wanneer de Klant de Offerte van D-Tech aanvaardt, hetzij door (schriftelijke) bevestiging van de Offerte of door Aflevering van de Producten, ontstaat een bindende Overeenkomst tussen Partijen en zijn deze Leveringsvoorwaarden van toepassing.
    3. D-Tech stemt niet in met door de Klant voorgestelde wijzigingen, aanpassingen of toevoegingen. Wijzigingen in de Overeenkomst zijn pas geldig indien zij schriftelijk zijn ondertekend door een bevoegde vertegenwoordiger van D-Tech. Andere verklaringen of mededelingen van de Klant zullen de Overeenkomst niet wijzigen, aanvullen of anderszins beïnvloeden.
    4. Eventuele algemene voorwaarden van de Klant die van toepassing zouden zijn op de Bestelling worden uitdrukkelijk van de hand gewezen en zijn slechts van toepassing indien en voor zover deze uitdrukkelijk schriftelijk door D-Tech zijn aanvaard. Deze Leveringsvoorwaarden prevaleren boven enige bepaling of voorwaarde vervat in of waarnaar wordt verwezen in de Offerte of aanvaarding van de Bestelling van de Klant of enige correspondentie welke strijdig is met deze Leveringsvoorwaarden.
    5. Indien enige bepaling van de Overeenkomst nietig is of vernietigd wordt, blijven de overige bepalingen van de Overeenkomst volledig van kracht. In dat geval zullen D-Tech en Klant in overleg treden met het doel om een vervangende bepaling overeen te komen die, voor zover juridisch mogelijk, aansluit bij de strekking van de nietige of vernietigde bepaling.
    6. In geval van tegenstrijdigheid tussen de bepalingen van de Offerte en de Leveringsvoorwaarden of andere documenten, prevaleren de bepalingen van de Offerte, tenzij anders is vermeld.
  3. Aanbiedingen en Offertes
    1. Aanbiedingen en Offertes van D-Tech zijn vrijblijvend, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Aan een aanbieding of Offerte voor een toekomstige Bestelling of Overeenkomst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij anders door Partijen overeengekomen.
    2. Een aanbod of Offerte is gebaseerd op een specifiek verzoek van de Klant en geldt alleen voor dat specifieke verzoek. Bij het opstellen van de Offerte mag D-Tech uitgaan van de juistheid en volledigheid van de door de Klant verstrekte gegevens.
    3. Alle afbeeldingen, specificaties en gegevens in Offertes en aanbiedingen zijn indicatief en kunnen geen aanleiding zijn tot schadevergoeding of ontbinding van de Overeenkomst. D-Tech zal de Specificaties van de Bestelling opnemen in de Offerte.
  4. Uitvoering van de Overeenkomst
    1. Een Bestelling tussen Partijen komt tot stand wanneer de Klant een Offerte accepteert.
    2. De Klant kan een Bestelling niet eenzijdig wijzigen en/of annuleren nadat de Offerte door de Klant is geaccepteerd.
    3. Indien Partijen overeenkomen dat D-Tech Producten zal leveren in aanvulling op een reeds geplaatste Bestelling, zal hiervoor een afzonderlijke Offerte worden overeengekomen die geen deel zal uitmaken van de oorspronkelijke overeengekomen Bestelling.
    4. D-Tech zal zijn verplichtingen uit hoofde van de Bestelling, de Offerte en/of de Overeenkomst nakomen als een onafhankelijke contractant. Partijen, alsmede hun personeel, erkennen dat zij geen agent, distributeur of vertegenwoordiger van de andere Partij zijn en niet bevoegd zijn om de andere Partij op enigerlei wijze te binden. Niets in de Overeenkomst mag worden geïnterpreteerd als het vormen of impliceren van een partnerschap of joint venture tussen de Partijen.
  5. Producten, Bestellingen en Prijzen
    1. De specifieke Producten die D-Tech aan Klant aanbiedt, staan vermeld in de Offerte. D-Tech zal de Producten aan Klant leveren in overeenstemming met de toepasselijke Offerten tussen Partijen krachtens de bepalingen van deze Leveringsvoorwaarden.
    2. Partijen specificeren de hoeveelheid en de bijbehorende Prijzen van de door Klant bestelde Producten, inclusief de Afleverdatum en het Afleveradres in de Offerte. Indien een Bestelling meerdere Afleverdata bevat, zal D-Tech de Producten leveren in overeenstemming met de meerdere Afleverdata, of, indien nodig, in een voor D-Tech efficiëntere volgorde.
    3. De Klant erkent dat de voortdurende veranderingen in de technologie – met name de innovaties in de technologie die ten grondslag ligt aan de Producten – flexibiliteit vereisen bij de uitvoering van de Overeenkomst door D-Tech, en derhalve een redelijke mate van vrijheid voor D-Tech meebrengen bij de levering van de Producten. Daarom houdt de Overeenkomst voor D-Tech een redelijke inspanningsverplichting in om de Producten te leveren die zo goed als redelijkerwijs mogelijk voldoen aan de Bestelling en de met de Klant overeengekomen Specificaties.
    4. Het is D-Tech toegestaan om af te wijken van de Bestelling en eventuele Specificaties indien wijzigingen in technologie en/of wet- en regelgeving dit redelijkerwijs noodzakelijk maken. Extra kosten in verband met dergelijke afwijkingen zijn voor rekening van de Klant. De Klant zal op voorhand geïnformeerd worden indien dergelijke gebeurtenissen een materiële impact hebben op de kosten.
    5. Producten van D-Tech kunnen bestaan uit Software. De Software wordt geleverd door derden. D-Tech kan geen toezeggingen doen met betrekking tot de beschikbaarheid, continuïteit, functionaliteit of bruikbaarheid van de Software, noch doet zij andere toezeggingen dan die welke uitdrukkelijk in de Leveringsvoorwaarden, de Offerte of een toepasselijke bijlage die tussen Partijen is overeengekomen zijn vermeld. De Software genereert, indien van toepassing, productiegegevens, zoals maar niet beperkt tot machineprestaties, invoergegevens en uitvoergegevens van machine-instellingen en andere gegevens. Derden kunnen dergelijke gegevens verzamelen met als doel meer informatie te verzamelen om instellingen te verbeteren en relaties tussen instellingen en resultaat te begrijpen om de Producten te onderhouden, verbeteren en verder te ontwikkelen.
  6. Levering
    1. D-Tech zal de Producten aan de Klant leveren op het Afleveradres dat in de Offerte is vermeld en, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen tussen Partijen.
    2. De Afleverdatum is gebaseerd op de bij het sluiten van de Overeenkomst geldende omstandigheden. Indien vertraging ontstaat door Overmacht zal de Afleverdatum zo nodig eenzijdig door D-Tech worden aangepast.
    3. De verzending van Producten geschiedt voor risico van de Klant in overeenstemming met de Ex Works Incoterms 2020, tenzij de Partijen schriftelijk anders zijn overeengekomen. Indien verzending onmogelijk of vertraagd is, gaat het risico over op de Klant zodra D-Tech meldt dat de verzending gereed is.
    4. Indien niet vooraf een bepaalde wijze van verzending is overeengekomen, geschiedt de verzending – met inbegrip van de verzekering daarvan – naar beste inzicht van D-Tech, zonder dat deze gehouden is de goedkoopste wijze van verzending te gebruiken. Verzendkosten dienen door Klant aan D-Tech te worden vergoed.
    5. Aan een eventueel genoemde Afleverdatum kunnen geen rechten worden ontleend en overschrijding van een Afleverdatum geeft geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de Overeenkomst. De door D-Tech genoemde of door Partijen overeengekomen tussentijdse data en Leverdata gelden steeds als streefdata en zijn indicatief, tenzij in de Offerte uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
    6. De toepasselijke Offerte kan alleen worden beëindigd als Aflevering blijvend onmogelijk is. D-Tech is niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het niet, niet tijdig of niet volledig Afleveren binnen het overeengekomen tijdsbestek, tenzij dit het gevolg is van opzet of grove schuld van D-Tech.
    7. Onverminderd de garantiebepalingen in deze Leveringsvoorwaarden heeft de Klant niet het recht de levering van de verkochte Producten te weigeren of deze te retourneren, tenzij D-Tech hiermee schriftelijk heeft ingestemd.
    8. Indien de Klant afname van de Producten weigert of de Producten retourneert zonder dat D-Tech zich daarmee schriftelijk akkoord heeft verklaard, geschiedt dit telkens voor rekening en risico van de Klant. De Producten zullen ofwel door D-Tech voor rekening en risico van de Klant worden opgeslagen en ter beschikking van de Klant worden gehouden, zonder dat daaraan enige erkenning van welke aard dan ook kan worden ontleend, ofwel D-Tech heeft het recht de Overeenkomst te ontbinden onverminderd zijn recht op volledige schadevergoeding, ter vrije keuze van D-Tech.
  7. Betaling
    1. De Klant zal binnen tien (10) Werkdagen na de factuurdatum betalen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
    2. Indien de Klant de factuur niet binnen de gestelde termijn betaalt, is hij in verzuim en volgt er een eenmalige ingebrekestelling. Deze ingebrekestelling geeft de Klant een termijn van vijf (5) Werkdagen om alsnog aan de betalingsverplichting te voldoen. Blijft de Klant in verzuim, dan is de Klant aan D-Tech een rente verschuldigd gelijk aan de wettelijke handelsrente vermeerderd met twee (2)%, alsmede incasso- en buitengerechtelijke kosten. De rente wordt berekend vanaf het moment dat de Klant in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledige bedrag door de Klant.
    3. Indien de Klant in gebreke is met de nakoming van enige betalingsverplichting, is D-Tech gerechtigd de uitvoering van enige lopende Overeenkomst op te schorten totdat betaling heeft plaatsgevonden, ook indien een vaste levertijd is overeengekomen, tenzij de Klant op verzoek en ten genoegen van D-Tech zekerheid voor betaling heeft gesteld.
    4. Indien de Klant meerdere schulden aan D-Tech heeft, behoudt D-Tech zich het recht voor betalingen eerst te verrekenen met oudere schulden van de Klant en D-Tech zal de Klant in dat geval informeren over de verrichte verrekening.
    5. De Klant doet afstand van zijn recht op opschorting of verrekening jegens D-Tech.
  8. Eigendomsvoorbehoud
    1. De Producten, alsmede alle andere informatie, producten of materialen die D-Tech bij de uitvoering van de Overeenkomst aan de Klant verstrekt, blijven volledig eigendom van D-Tech totdat de Klant aan al zijn verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst heeft voldaan, waaronder mede begrepen maar niet beperkt tot volledige betaling van alle bedragen die uit hoofde van de Overeenkomst verschuldigd zijn, tenzij uitdrukkelijk anders schriftelijk overeengekomen tussen Partijen. Intellectuele Eigendomsrechten zijn uitgesloten van deze bepaling, omdat deze nooit zullen worden overgedragen.
    2. De Klant zal alles doen wat redelijkerwijs van hem verwacht kan worden om de eigendommen van D-Tech veilig te stellen.
    3. Indien D-Tech haar eigendomsrechten wil uitoefenen, geeft de Klant onvoorwaardelijke en onherroepelijke toestemming aan D-Tech om al die plaatsen te betreden waar de eigendommen zich bevinden, zodat D-Tech deze kan terughalen.
  9. Inspectie bij Aflevering
    1. Wanneer de Producten door D-Tech worden afgeleverd, heeft de Klant (via zijn vertegenwoordigers, personeel of via de persoon die het transport uitvoert) de verplichting om de status van de Producten te verifiëren.
    2. Indien de Klant het bestaan van Gebreken in overeenstemming met de Bestelling constateert, is hij verplicht om D-Tech onmiddellijk, en in elk geval binnen drie (3) Werkdagen, hierover te informeren.
    3. De Klant kan geen aanspraak meer maken op Gebreken aan de geleverde Producten indien hij niet binnen twee (2) weken na ontvangst van de Producten schriftelijk bij D-Tech heeft geprotesteerd, onder vermelding van een omschrijving van de klacht, afbeeldingen van geleverde Producten en de gegevens uit de Offerte. Bij gebreke van een dergelijke mededeling wordt aangenomen dat D-Tech de verplichting tot levering van de Producten
    4. deugdelijk is nagekomen en dat de Producten in overeenstemming zijn met de Offerte en Specificaties.
    5. D-Tech is niet aansprakelijk voor afwijkingen die gebruikelijk zijn in de industrie, noch voor kleine technische of onvermijdelijke afwijkingen met betrekking tot kwaliteit, kleur, maat, volume, dikte en/of gewicht.
    6. Indien de Klant van mening is dat de afgeleverde Producten niet voldoen aan de Offerte, dan dient hij D-Tech daarvan onmiddellijk in kennis te stellen en gelegenheid te geven tot controle van de afgeleverde Producten. Reeds door de Klant doorverkochte of gebruikte Producten worden geacht door hem te zijn goedgekeurd en geaccepteerd.
    7. De bewijslast met betrekking tot het bestaan van gebreken zoals genoemd in deze Leveringsvoorwaarden, een non-conformiteit zoals genoemd in deze Leveringsvoorwaarden of het feit dat deze bekend waren of bekend hadden moeten zijn bij D-Tech, rust op de Klant.
    8. Als een klacht in het kader van deze Leveringsvoorwaarden gegrond is, zal D-Tech ofwel een billijke schadevergoeding betalen tot ten hoogste de factuurwaarde van de geleverde Producten waarop de klacht betrekking heeft, ofwel de geleverde Producten gratis vervangen. D-Tech is niet aansprakelijk voor verdere schadevergoeding en vergoeding van indirecte schade.
  10. Garantie
    1. Gedurende de Garantieperiode is D-Tech verplicht eventuele Gebreken of tekortkomingen in de Producten ten gevolge van niet-menselijke factoren waaronder begrepen fabricage, ontwerp- of materiaalfouten, te verhelpen overeenkomstig dit Artikel 10 en de Garantieregeling.
    2. De Garantieperiode voor elk specifiek Product gaat in op de datum van Aflevering van de betreffende Producten bij de Klant.
    3. De Garantieperiode staat vermeldt in de Garantieregeling die van toepassing wordt verklaard bij de Offerte.
    4. Eventuele afwijkingen van de Garantie en/of de Garantieregeling die zijn opgenomen in de Offerte of als bijlage bij de Overeenkomst en hebben voorrang op de bepalingen van dit Artikel 10.
  11. Aansprakelijkheid
    1. De totale aansprakelijkheid van D-Tech wegens toerekenbare tekortkomingen in de nakoming van de Overeenkomst of op welke rechtsgrond dan ook, daaronder uitdrukkelijk begrepen iedere tekortkoming in de nakoming van een met Klant overeengekomen garantie- of vrijwaringsverplichting, is beperkt tot vergoeding van schade zoals in dit artikel uitgewerkt.
    2. De aansprakelijkheid van D-Tech jegens de Klant voor directe schade is beperkt tot het bedrag dat de verzekeraar van D-Tech in het desbetreffende geval uitkeert voor de gebeurtenis die de schade heeft veroorzaakt. Indien de verzekeraar niet tot uitkering overgaat, zal de totale aansprakelijkheid van D-Tech voor directe schade, onder welke rechtsgrond dan ook, niet meer bedragen dan 50% van de door de Klant betaalde Prijzen onder de toepasselijke Bestelling waarop de schade betrekking heeft.
    3. De aansprakelijkheid van D-Tech voor indirecte schade, met inbegrip van maar niet beperkt tot gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van aanspraken van derden, is uitgesloten.
    4. Niets in deze Leveringsvoorwaarden zal de aansprakelijkheid van D-Tech uitsluiten of beperken indien deze niet kan worden uitgesloten of beperkt onder het toepasselijk recht, zoals in het geval van opzet of grove nalatigheid door D-Tech.
    5. D-Tech is niet aansprakelijk voor schade die bij de uitvoering van de Overeenkomst ontstaat doordat D-Tech is uitgegaan van door De Klant verstrekte onjuiste of onvolledige gegevens.
    6. D-Tech is niet aansprakelijk voor schade en verlies voortvloeiend uit of als gevolg van handelen en nalaten van de Klant, diens personeel of derden die door de Klant en/of D-Tech bij de uitvoering van de Overeenkomst zijn betrokken.
    7. Voor zover wettelijk toegestaan zal de Klant D-Tech vrijwaren en schadeloosstellen voor aansprakelijkheden, schade, verliezen en kosten (daaronder begrepen schikkingskosten en redelijke advocaatkosten) die voortvloeien uit aanspraken van derden, zijn personeel en personeel van de Klant die schade lijden welke het gevolg is van de uitvoering van de Overeenkomst, tenzij de schade aan D-Tech toerekenbaar is.
    8. Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat Klant de schade zo spoedig mogelijk na het ontstaan daarvan schriftelijk bij D-Tech meldt. Iedere vordering tot schadevergoeding tegen D-Tech vervalt door het enkele verloop van twaalf maanden na het ontstaan van de vordering, tenzij Klant vóór het verstrijken van die termijn een rechtsvordering tot vergoeding van de schade heeft ingesteld
    9. De Klant vrijwaart D-Tech voor alle aanspraken van derden wegens productaansprakelijkheid als gevolg van een gebrek in een product of systeem dat door de Klant aan een derde is geleverd en dat mede bestond uit door D-Tech geleverde apparatuur, programmatuur of andere materialen, behoudens indien en voor zover de Klant bewijst dat de schade is veroorzaakt door bedoelde apparatuur, programmatuur of andere materialen.
  12. Ontbinding
    1. Elk der Partijen heeft het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang, geheel of gedeeltelijk, schriftelijk op te zeggen zonder voorafgaande ingebrekestelling, indien:
      1. Aan de andere Partij – al dan niet voorlopig – surséance van betaling wordt verleend;
      2. Ten aanzien van de andere Partij faillissement wordt aangevraagd;
      3. De onderneming van de andere Partij wordt geliquideerd of beëindigd, anders dan in het kader van een reconstructie of samenvoeging van ondernemingen.
    2. D-Tech heeft daarnaast het recht de Overeenkomst met onmiddellijke ingang, geheel of gedeeltelijk, schriftelijk op te zeggen indien de beslissende zeggenschap over de onderneming van Klant direct of indirect wijzigt.
    3. D-Tech is bij beëindiging van de Overeenkomst zoals bedoeld in dit artikellid nimmer gehouden tot restitutie van reeds ontvangen betalingen, noch tot enige schadevergoeding. Indien Klant onherroepelijk in staat van faillissement verkeert, eindigen automatisch en zonder nadere opzegging de rechten van Klant op gebruik van door D-Tech ter beschikking gestelde Producten, Software en andere diensten
  13. Intellectuele Eigendomsrechten
    1. De Partijen erkennen uitdrukkelijk dat alle Intellectuele Eigendomsrechten in en op de Producten eigendom zijn en blijven van D-Tech en de leveranciers en/of licentiegevers van D-Tech. Op grond van de Overeenkomst worden geen Intellectuele Eigendomsrechten in de Producten overgedragen aan de Klant.
    2. Indien de Klant zich bewust wordt van enige inbreukclaims of geschillen met betrekking tot de Intellectuele Eigendomsrechten van de Producten, stelt de Klant D-Tech hiervan onmiddellijk schriftelijk op de hoogte en overlegt de Klant alle daarmee verband houdende documenten of correspondentie aan D-Tech.
  14. Onderaanneming
    1. Het is D-Tech toegestaan om voor een deel van de levering en, indien van toepassing installatie, van de Producten gebruik te maken van onderaannemers. Alle verplichtingen van D-Tech op grond van de Overeenkomst zijn ook van toepassing op elke onderaannemer die door D-Tech in overeenstemming met de Overeenkomst wordt gebruikt. D-Tech is verantwoordelijk voor de werkzaamheden die door een dergelijke onderaannemer worden uitgevoerd, met inbegrip van de naleving van de Overeenkomst en andere wettelijke verplichtingen.
  15. Overmacht
    1. Geen van Partijen is gehouden tot het nakomen van enige verplichting, daaronder begrepen enige wettelijke en/of overeengekomen garantieverplichting, indien hij daartoe verhinderd is als gevolg van Overmacht.
    2. Een Partij die gedurende een periode van meer dan dertig (30) kalenderdagen wordt getroffen door Overmacht, wordt geacht in verzuim te zijn met de nakoming van haar verplichtingen uit hoofde van de Overeenkomst, hetgeen de andere Partij het recht geeft de Overeenkomst op te zeggen.
  16. Vertrouwelijkheid
    1. Klant en D-Tech dragen er zorg voor dat alle van de andere Partij ontvangen gegevens waarvan men weet of redelijkerwijs behoort te weten dat deze van vertrouwelijke aard zijn, geheim blijven. Dit verbod geldt niet indien en voor zover verstrekking van de desbetreffende gegevens aan een derde noodzakelijk is ingevolge een rechterlijke uitspraak, een wettelijk voorschrift, op basis van een wettelijk gegeven bevel van een overheidsinstantie of voor de goede uitvoering van de overeenkomst. De Partij die vertrouwelijke gegevens ontvangt, zal deze slechts gebruiken voor het doel waarvoor deze verstrekt zijn. Gegevens worden in ieder geval als vertrouwelijk beschouwd indien deze door één der Partijen als zodanig zijn aangeduid.
    2. Klant erkent dat de door of via D-Tech ter beschikking gestelde Software steeds een vertrouwelijk karakter heeft en dat deze bedrijfsgeheimen van D-Tech, zijn toeleveranciers of de producent van de Software bevat.
  17. Privacy en gegevensbescherming
    1. Tenzij schriftelijk anders overeengekomen in een afzonderlijke bijlage bij de Overeenkomst, kunnen zowel de D-Tech als de Klant persoonsgegevens verwerken die zij van de andere Partij hebben ontvangen in verband met de uitvoering van de Overeenkomst. Partijen zullen daarbij voldoen aan de relevante wetgeving inzake gegevensbescherming, inclusief de Algemene Verordening Gegevensbescherming, waarbij zij onafhankelijk het doel van en de middelen voor de verwerking bepalen en optreden als verantwoordelijke voor de verwerking (dat wil zeggen de entiteit die alleen of samen met anderen het doel van en de middelen voor de gegevensverwerking bepaalt).
    2. Als de kwalificatie van de Partijen, zoals bepaald in Artikel 17.1 onjuist wordt geacht als gevolg van jurisprudentie, publicatie van een relevante autoriteit of een wijziging in de toepasselijke wet- en regelgeving, passen Partijen hun posities en verantwoordelijkheden aan en sluiten zij, indien redelijkerwijs noodzakelijk, een redelijke, specifieke, gezamenlijk voor de verwerking verantwoordelijke, verwerkingsovereenkomst en/of andere overeenkomst waarin de rechten en verplichtingen met betrekking tot de verwerking van persoonsgegevens worden vastgelegd.
  18. Toepasselijk recht en geschillen
    1. De Overeenkomst wordt beheerst door en geïnterpreteerd in overeenstemming met Nederlands recht. Het Weens Koopverdrag, met inbegrip van wijzigingen daarvan, is niet van toepassing op de Overeenkomst.
    2. Alle geschillen die voortvloeien uit of verband houden met deze Leveringsvoorwaarden, met inbegrip van geschillen over het bestaan en de geldigheid daarvan, zullen worden voorgelegd aan de bevoegde rechter te Amsterdam, Nederland.