Garantieregeling D-Tech
Versie: december 2024
Deze Garantieregeling van D-Tech is van toepassing op de Offerte van D-Tech aan de Klant. De Garantieregeling geeft een invulling van de Garantie op de Producten zoals omschreven in de Leveringsvoorwaarden. De in deze Garantieregeling gebruikte definties, herkenbaar aan het gebruik van een hoofdletter, worden toegelicht in de toepasselijke Leveringsvoorwaarden van D-Tech.
- Product
- Deze Garantieregeling geldt voor de volgende Producten van D-Tech:
- Powerworld […];
- Powerworld […];
- Powerworld […];
- Deze Garantieregeling geldt voor de volgende Producten van D-Tech:
- Garantie en Garantieperiode
- Voor de toepassing van deze Garantieregeling verwijst “Garantieperiode” naar de periode waarin D-Tech verplicht is eventuele Gebreken of tekortkomingen in de Producten ten gevolge van niet-menselijke factoren te verhelpen, zoals nader omschreven in dit artikel.
- De Garantieperiode voor de onder 1.1 van deze Garantieregeling vermeldde Producten gaat in op de datum van Aflevering van het betreffende Product en duurt vijf (5) jaar.
- Gedurende deze Garantieperiode heeft de Klant recht op herstel van schade of storingen die het gevolg zijn van niet-menselijke factoren, met inbegrip van, maar niet beperkt tot:
- Perforatie of bevriezing van de warmtewisselaar waardoor het watersysteem met het koelsysteem wordt gemengd;
- Fouten of beschadigingen in de controller, sensor, hoofdprintplaat, behuizing, ventilatormotor en ventilatorbladen;
- Schade aan de drie belangrijkste onderdelen van de warmtepomp: de compressor, warmtewisselaar en verdamper;
- Defecte of beschadigde elektronische expansieventielen, vierwegventielen, naaldventielen, drukschakelaars, manometers en andere onderdelen die moeten worden gesoldeerd en opnieuw met koelmiddel moeten worden gevuld;
- Lekkage van de machine-eenheid of het koelmiddel.
- Deze garantie geldt niet voor schade als gevolg van onjuiste installatie, onderhoud of bediening door de Klant of derden, noch voor routineonderhoud, aanpassingen en normaal gebruik van het Product
- Om een beroep te kunnen doen op de garantie dient de Klant het volgende in acht te nemen:
- De Klant moet binnen tien (10) Werkdagen na het ontdekken van het Gebrek schriftelijk een beroep doen op de Garantie en dit kenbaar maken bij D-Tech;
- De Klant moet D-Tech de mogelijkheid bieden om het Gebrek te controleren;
- Het Product is correct en volgens de Specificaties geïnstalleerd;
- Het Product is geïnstalleerd in Nederland, België of Luxemburg; en
- Het Product beschikt over alle identificatiekenmerken en serienummers en er zijn geen wijzigingen in of op het Product aangebracht.
- De Klant heeft geen aanspraak op de Garantie indien:
- De Klant bekend was met het Gebrek ten tijde van het accepteren van de Offerte of de Aflevering;
- De Klant het Product heeft laten installeren door een niet erkende installateur;
- De Klant het Product niet heeft aangesloten en/of gebruikt volgens de Specificaties;
- Het Gebrek is veroorzaakt door externe factoren zoals natuurrampen, natuurincidenten (zoals blikseminslag of brand), overmacht, normale slijtage, kalkafzetting, over- of onderspanning, agressieve stoffen, of ondeskundig gebruik; of indien
- Het Gebrek ontstaat door eigen schuld of nalatigheid van de Klant of de installateur, of een andere derde partij.
- Indien de Klant recht heeft vervanging of herstel van de Producten zal D-Tech binnen redelijke termijn zorgen voor vervanging of herstel van de Producten.
- Indien de Garantie voor een specifiek Product afhankelijk is van de garantievoorwaarden van de toeleverancier, gelden deze voorwaarden mogelijk naast de Garantie van D-Tech. D-Tech zal zich in dat geval inspannen om aanspraken van de Klant jegens de toeleverancier te ondersteunen, indien de garantievoorwaarden van de toeleverancier van toepassing zijn.
- De Garantie zoals omschreven in deze Garantieregeling laat de wettelijke rechten van de Klant onverlet, voor zover van toepassing onder het dwingend recht.
- Wijzigingen Garantie
- D-Tech behoudt zich het recht voor om deze Garantieregeling eenzijdig te wijzigen indien zij dit naar eigen inzicht noodzakelijk acht, bijvoorbeeld in geval van wijzigingen in wet- en regelgeving, technische vereisten, (interne) beleidsmaatregelen, of aanpassingen in de garantievoorwaarden van toeleveranciers van de Leverancier. D-Tech zal, indien mogelijk, de Klant tijdig op de hoogte stellen van substantiële aanpassingen.